AsiaTenggara Abad ke-9 hingga 18

1. Sektor pertanian merupakan kegiatan ekonomi utama kerajaan orang-orang Khmer (Funan, Chenla dan Angkor). Sejauhmanakah bidang ekonomi berjaya mencorakkan struktur sosial masyarakatnya. 

2. Bandingkan pencapaian di antara kerajaan Srivijaya dan Majapahit dengan melihat dari aspek politik, ekonomi dan sosial. 

3. Pasifikasi China memberi kesan terhadap sistem dan struktur kuasa masyarakat Vietnam. Bincangkan 

4. Bincangkan faktor yang telah membantu Anawratha berjaya membangunkan Kerajaan Pagan dan menyatukan Myanmar. 

5. Bandingkan perubahan atau kemajuan yang dicapai oleh kerajaan Sukhotai dan Ayuthia dari aspek politik, ekonomi dan sosial masyarakatnya. 

6. Kemajuan utama yang dicapai oleh kerajaan Brunei sebagai pusat perdagangan adalah disebabkan oleh faktor geografi. Bincangkan.

Tugasan ini sebenarnya kami pernah buat sebelum ini cuma mungkin soalannya diubah-ubah setiap semester. Namun kehendak soalan sebenarnya adalah hampir sama setiap semester.

Sekiranya anda semua berasa pening sebab dah takdea idea, sibuk menguruskan kerja sehingga tidak ada masa untuk menaip tugasan. Anda boleh terus ke SINI untuk mendapatkan khidmat menaip tugasan atau ke SINI untuk mendapatkan contoh tugasan terdahulu sebagai rujukan.

Comments

Popular posts from this blog

Apa itu IV dan DV dalam proposal atau tesis anda?

Khas Untuk PJJ

PRINSIP PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN PENDIDIKAN AWAL KANAK-KANAK