Ko-Kurikulum dan Rekreasi

Perancangan yang teliti dan rapi bagi aktiviti kokurikulum dan rekreasi murid-murid berkeperluan khas merupakan salah satu aspek penting yang dapat menjamin kejayaan program tersebut. 

Sebagai seorang guru dan fasilitator, anda dikehendaki merancang dengan teliti agar aktiviti tersebut bersesuaian dengan keadaan mereka.

Huraikan dengan jelas tentang langkah-langkah dan teknik yang sesuai semasa ingin merancang dan memilih aktiviti murid-murid berkeperluan khas kategori: 

a) Bermasalah pembelajaran (pilih satu kategori)

b) Bermasalah penglihatan dan rabun

c) Bermasalah pendengaran

Tugasan ini sebenarnya kami pernah buat sebelum ini cuma mungkin soalannya diubah-ubah setiap semester. Namun kehendak soalan sebenarnya adalah hampir sama setiap semester.

Sekiranya anda semua berasa pening sebab dah takdea idea, sibuk menguruskan kerja sehingga tidak ada masa untuk membuat tugasan. Anda boleh terus ke SINI untuk mendapatkan tips membuat tugasan atau ke SINI untuk mendapatkan contoh tugasan terdahulu sebagai rujukan.

Comments

Popular posts from this blog

Apa itu IV dan DV dalam proposal atau tesis anda?

Khas Untuk PJJ

PRINSIP PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN PENDIDIKAN AWAL KANAK-KANAK