Saturday, November 2, 2013

Crisis Communication


1. What is Crisis Communication? By giving example discuss why crisis communication is important to an organization and how do you handle a crisis in an organization?

2.Identify crisis that have occurred in Malaysian organization. Provide background information about the crisis based on the media reports or other sources of information. Discussion should be based on following topics: 


i) Background and cause of crisis 


ii) Types of crisis 


iii) Stakeholders involved 


iv) Manager’s understanding of crisis, crisis management, crisis communication and 


v) Suggestions to improve crisis communication 


vi) Methods used to identify potential crisis 


vii) Crisis communication plans

Tugasan ini sebenarnya kami pernah buat sebelum ini cuma mungkin soalannya diubah-ubah setiap semester. Namun kehendak soalan sebenarnya adalah hampir sama setiap semester.

Sekiranya anda semua berasa pening sebab dah takdea idea, sibuk menguruskan kerja sehingga tidak ada masa untuk menaip tugasan. Anda boleh terus ke SINI untuk mendapatkan khidmat menaip tugasan atau ke SINI untuk mendapatkan contoh tugasan terdahulu sebagai rujukan.

Share this article :