Intervensi Awal Dalam Pendidikan Khas

Spektrum kanak-kanak autistik boleh dibahagikan kepada pelbagai kategori, ada kanak-kanak yang terlalu cerdik dalam sesuatu aktiviti ada yang tidak dan sebagainya. Kepelbagaian ragam dalam kalangan kanak-kanak ini disebabkan oleh banyak faktor, antaranya pemakanan. Diet yang sempurna boleh membantu kanak-kanak autistik memperbaiki prestasi pelajaran dan tingkah laku di dalam kelas. Ulas pernyataan ini dengan membincangkan aspek-aspek:

1. Maksud pemakanan yang baik

2. Diet yang sempurna untuk kanak-kanak khas

3. Pengetahuan ibu bapa tentang keperluan pemakanan yang sihat. (mungkin literatur lepas atau anda sendiri boleh temuramah ibu bapa) 

4. Ulasan atau input dari seorang pakar pemakanan. (Temuramah, atau panggilan telefon boleh diterima tetapi perlu ada bukti anda yang mendapat bahan tersebut) 

5. Jadual pemakanan untuk kanak-kanak khas di sekolah anda dalam tempoh 3 bulan kebelangkan ini 

Tugasan ini sebenarnya kami pernah buat sebelum ini cuma mungkin soalannya diubah-ubah setiap semester. Namun kehendak soalan sebenarnya adalah hampir sama setiap semester.

Sekiranya anda semua berasa pening sebab dah takdea idea, sibuk menguruskan kerja sehingga tidak ada masa untuk menaip tugasan. Anda boleh terus ke SINI untuk mendapatkan khidmat menaip tugasan atau ke SINI untuk mendapatkan contoh tugasan terdahulu sebagai rujukan.

Comments

Popular posts from this blog

Apa itu IV dan DV dalam proposal atau tesis anda?

Khas Untuk PJJ

PRINSIP PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN PENDIDIKAN AWAL KANAK-KANAK