Murid-murid Pemulihan Khas dan Masalah Pembelajaran Khusus Disleksia

1. Pilih seorang murid dalam kelas pemulihan khas yang mengalami masalah membaca dalam Bahasa Malaysia. Hasilkan satu laporan kajian kes yang terkandung bahagian-bahagian berikut : 

. Latar belakang keluarga dan murid yang dipilih. 

. Gambar-gambar berkenaan murid tersebut semasa program intervensi dijalankan. 

. Masalah dan punca masalah murid tersebut. 

. Rancangan, perlaksanaan dan kesan program Intervensi yang anda gubal untuk membantu murid tersebut mengatasi masalah membaca yang dihadapi. 

. Lampirkan salinan instrumen dan semua hasil kerja yang telah dijawab oleh murid tersebut dan terangkan tentang latar belakang kaedah ujian diagnostik yang anda gunakan dalam kajian ini untuk mengesan masalah membaca murid tersebut. 

2. Pilih seorang murid yang mengalami masalah disleksia. Hasilkan satu laporan kajian kes yang terkandung bahagian-bahagian berikut : 

. Latar belakang keluarga dan murid yang dipilih. 

. Gambar-gambar berkenaan murid semasa intervensi dijalanakan. 

. Masalah disleksia yang dihadapi murid tersebut dan punca masalah tersebut 

. Rancangan, perlaksanaan dan kesan program intervensi yang anda gubal untuk membantu murid tersebut mengatasi masalah disleksia yang dihadapi. 

. Lampirkan salinan instrumen dan semua hasil kerja yang telah dijawab oleh murid itu dan terangkan kaedah ujian diagnostik yang anda gunakan dalam kajian ini untuk mengesan masalah disleksia yang dihadapi murid yang dipilih.


Tugasan ini sebenarnya kami pernah buat sebelum ini cuma mungkin soalannya diubah-ubah setiap semester. Namun kehendak soalan sebenarnya adalah hampir sama setiap semester.

Sekiranya anda semua berasa pening sebab dah takdea idea, sibuk menguruskan kerja sehingga tidak ada masa untuk membuat tugasan. Anda boleh terus ke SINI untuk mendapatkan tips membuat tugasan atau ke SINI untuk mendapatkan contoh tugasan terdahulu sebagai rujukan


Comments

Popular posts from this blog

Apa itu IV dan DV dalam proposal atau tesis anda?

Khas Untuk PJJ

PRINSIP PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN PENDIDIKAN AWAL KANAK-KANAK