Pengenalan Kepada Komunikasi Korporat

Industri animasi berpotensi besar untuk berkembang di Malaysia. Proses strategi komunikasi korporat ialah membuat kajian, memahami kumpulan sasar, dan seterusnya membentuk strategi komunikasi untuk mempromosikan animasi di Malaysia. Pilih salah satu tajuk di bawah berkenaan kajian melibatkan industri animasi, jalankan kajian literatur. Kajian literature ini amat penting kerana ia memberi maklumat awal sebelum pembentukan strategi komunikasi.

a) Pola penontonan rancangan televisyen dan filem di Malaysia, termasuk animasi dan lain-lain genre. 

b) Inisiatif dan polisi kerajaan dalam memajukan industri animasi di Malaysia. 

c) Sumber budaya sebagai bahan kandungan yang boleh diketengahkan dalam bentuk animasi. 

d) Model Diamond oleh Porter yang membincangkan keupayaan bersaing (competitive advantage) industri animasi di persada antarabangsa.

Tugasan ini sebenarnya kami pernah buat sebelum ini cuma mungkin soalannya diubah-ubah setiap semester. Namun kehendak soalan sebenarnya adalah hampir sama setiap semester.

Sekiranya anda semua berasa pening sebab dah takdea idea, sibuk menguruskan kerja sehingga tidak ada masa untuk membuat tugasan. Anda boleh terus ke SINI untuk mendapatkan tips membuat tugasan atau ke SINI untuk mendapatkan contoh tugasan terdahulu sebagai rujukan.

Comments

Popular posts from this blog

Apa itu IV dan DV dalam proposal atau tesis anda?

Khas Untuk PJJ

PRINSIP PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN PENDIDIKAN AWAL KANAK-KANAK