Program Kesihatan Sekolah

Bersumberkan daripada model-model utama dalam Promosi Program Kesihatan, jelaskan perkara-perkara utama berdasarkan perancangan model yang digunakan bagi menerangkan secara berstruktur mengenai perubahan / penekanan yang telah / ingin dilaksanakan di institusi pendidikan yang menjelaskan mengapa dan bagaimana model tersebut telah / mampu untuk membuat perubahan terhadap masalah tingkah laku kesihatan. 

Perkara di bawah harus diberi penekanan yang utama semasa menjelaskan peranan model : 

a. Pendekatan Komprehensif – pendekatan mengenai masalah kesihatan secara khusus dan bersifat kategorikal (contoh: masalah obesiti, kudis buta, malnutrisi) 

b. Kolobrasi antara guru dan pelajar , masyarakat serta penglibatan pemberi perkhidmatan kesihatan. 


c. Pastikan anda menerangkan komponen yang terdapat dalam model dengan membincangkan langkah dan sumbangan terhadap perubahan di dalam pengetahuan dan tingkah laku berkaitan kesihatan yang dicadangkan.

Tugasan ini sebenarnya kami pernah buat sebelum ini cuma mungkin soalannya diubah-ubah setiap semester. Namun kehendak soalan sebenarnya adalah hampir sama setiap semester.

Sekiranya anda semua berasa pening sebab dah takdea idea, sibuk menguruskan kerja sehingga tidak ada masa untuk membuat tugasan. Anda boleh terus ke SINI untuk mendapatkan tips membuat tugasan atau ke SINI untuk mendapatkan contoh tugasan terdahulu sebagai rujukan.

Comments

Popular posts from this blog

Apa itu IV dan DV dalam proposal atau tesis anda?

Khas Untuk PJJ

PRINSIP PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN PENDIDIKAN AWAL KANAK-KANAK