Pembangunan Organisasi

1. Ketika negara berhadapan dengan berbagai masalah seperti kenaikan harga barang, penurunan produktiviti, peningkatan kadar jenayah, kejatuhan nilai ringgit dan berbagai masalah lagi, adakah anda yakin dan percaya bahawa konsep Pembangunan Oragnisasi mampu untuk menangani masalah-masalah tersebut? Bincangkan.

2. Sesebuah organisasi berhadapan dengan persekitaran yang dinamik. Bincangkan bagaimana persekitaran tersebut berinteraksi dengan kompenen dalam organisasi seperti (1) strategi (ii) struktur, (iii) teknologi, (proses), (v) sistem sumber manusia dan (vi) budaya organisasi. Perbincangan perlu mengaitkan isu-isu semasa sebagai contoh.

Tugasan ini sebenarnya kami pernah buat sebelum ini cuma mungkin soalannya diubah-ubah setiap semester. Namun kehendak soalan sebenarnya adalah hampir sama setiap semester.

Sekiranya anda semua berasa pening sebab dah takdea idea, sibuk menguruskan kerja sehingga tidak ada masa untuk membuat tugasan. Anda boleh terus ke SINI untuk mendapatkan tips membuat tugasan atau ke SINI untuk mendapatkan contoh tugasan terdahulu sebagai rujukan.

Comments

Popular posts from this blog

Apa itu IV dan DV dalam proposal atau tesis anda?

Khas Untuk PJJ

PRINSIP PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN PENDIDIKAN AWAL KANAK-KANAK