Industrialisasi dan Perubahan Sosial

1. Pilih salah satu bab/topik (KECUALI Bab 1, 2, 3, 5, 9 & 14) dari e-book: Elmhirst, B., & Saptari, R. (Eds.). (2004). Labour in Southeast Asia: Local processes in a globalised world. https://ebookcentral.proquest.com/lib/unisains-ebooks/detail.action?docID=200894 

2. Dengan merujuk kepada bab/topik pilihan, anda dikehendaki mencari maklumat berkenaan topik tersebut untuk Malaysia. Contoh: Bab 4 berkenaan dengan kesatuan sekerja di Vietnam, maka anda perlu cari maklumat tentang kesatuan sekerja di Malaysia. 

3. Kemudian, anda perlu membandingkan keadaan Malaysia dengan negara Asia Tenggara dalam bab/topik pilihan dan menerangkan mengapa keadaan di negara tersebut berbeza daripada keadaan di Malaysia. Contoh: Untuk pilihan Bab 4, anda perlu bandingkan keadaan kesatuan sekerja di Vietnam dengan Malaysia, dan terangkan mengapa keadaan kesatuan sekerja Vietname berbeza daripada Malaysia.

Tugasan ini sebenarnya kami pernah buat sebelum ini cuma mungkin soalannya diubah-ubah setiap semester. Namun kehendak soalan sebenarnya adalah hampir sama setiap semester.

Sekiranya anda semua berasa pening sebab dah takdea idea, sibuk menguruskan kerja sehingga tidak ada masa untuk membuat tugasan. Anda boleh terus ke SINI untuk mendapatkan tips membuat tugasan atau ke SINI untuk mendapatkan contoh tugasan terdahulu sebagai rujukan.

Popular posts from this blog

Apa itu IV dan DV dalam proposal atau tesis anda?

Khas Untuk PJJ

PRINSIP PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN PENDIDIKAN AWAL KANAK-KANAK