PLANT AND CONSTRUCTION SAFETY KESELAMATAN LOJI DAN PEMBINAAN

Table 1 

Occupational Accidents Statistics by Sector From January Until June 2019 (Investigated) 

Instructions: 

a) Analyse Table 1 and provide your views on the safety performance of construction industries in Malaysia. 

b) Discuss in detail the causes of accident in construction works. Support the discussion with literature reviews and relevant illustration. 

c) Explain any TWO relevant accident causation theories to understand the causes of accident in construction works. 

d) Propose the solutions based on 3Es (Engineering, Enforcement and Education) approach to prevent or reduce accidents in construction industries.


Arahan: 

a) Analisis Jadual 1 dan sediakan pandangan anda mengenai prestasi keselamatan industri pembinaan di Malaysia. 

b) Bincangkan secara terperinci punca kemalangan dalam kerja-kerja pembinaan. Sokong perbincangan dengan ulasan literatur dan ilustrasi yang berkaitan. 

c) Terangkan mana-mana DUA teori penyebab kemalangan yang berkaitan untuk memahami sebab-sebab kemalangan dalam kerja-kerja pembinaan. 

d) Cadangkan penyelesaian berdasarkan pendekatan 3Es (Kejuruteraan, Penguatkuasaan dan Pendidikan) untuk mencegah atau mengurangkan kemalangan dalam industri pembinaan.

Tugasan ini sebenarnya kami pernah buat sebelum ini cuma mungkin soalannya diubah-ubah setiap semester. Namun kehendak soalan sebenarnya adalah hampir sama setiap semester.

Sekiranya anda semua berasa pening sebab dah takdea idea, sibuk menguruskan kerja sehingga tidak ada masa untuk membuat tugasan. Anda boleh terus ke SINIuntuk mendapatkan tips membuat tugasan atau ke SINI untuk mendapatkan contoh tugasan terdahulu sebagai rujukan.

Popular posts from this blog

Apa itu IV dan DV dalam proposal atau tesis anda?

Khas Untuk PJJ

PRINSIP PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN PENDIDIKAN AWAL KANAK-KANAK