EMPLOYMENT AND INDUSTRIAL LAW

PURPOSE 

The purpose of this assignment is to develop learners’ ability to express their views on the meaning of contract of service and contract for service and discuss several tests used by the Court in determining the employer-employee relationship based on learners’ reading. Learners also would be able to discuss the schemes that are available under the Employees Provident Fund (EPF). 

REQUIREMENT 

Learners are required to write the meaning of contract of service and contract for service and discuss several tests used by the Court in determining the employer-employee relationship and suggest amendments that can be made to current legislations regarding the issue. Learners also have to discuss the schemes that are available under the Employees Provident Fund (EPF).

TUJUAN 

Tujuan tugasan ini adalah untuk meningkatkan keupayaan pelajar untuk menyatakan pendapat mereka tentang maksud kontrak perkhidmatan dan kontrak untuk perkhidmatan dan membincangkan pelbagai ujian yang digunakan oleh Mahkamah dalam menentukan hubungan majikan-pekerja berdasarkan pembacaan pelajar. Pelajar juga boleh membincangkan skim-skim yang terdapat di bawah Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP). 

KEPERLUAN 

Pelajar dikehendaki untuk menulis tentang maksud kontrak perkhidmatan dan kontrak untuk perkhidmatan dan membincangkan pelbagai ujian yang digunakan oleh Mahkamah dalam menentukan hubungan majikan-pekerja dan mencadangkan pindaan yang boleh dibuat pada perundangan kini berkaitan isu berkenaan. Pelajar perlu membincangkan skim-skim yang terdapat di bawah Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP).


Tugasan ini sebenarnya kami pernah buat sebelum ini cuma mungkin soalannya diubah-ubah setiap semester. Namun kehendak soalan sebenarnya adalah hampir sama setiap semester.

Sekiranya anda semua berasa pening sebab dah takdea idea, sibuk menguruskan kerja sehingga tidak ada masa untuk membuat tugasan. Anda boleh terus ke SINI untuk mendapatkan tips membuat tugasan atau ke SINI untuk mendapatkan contoh tugasan terdahulu sebagai rujukan.

Comments

Popular posts from this blog

Apa itu IV dan DV dalam proposal atau tesis anda?

Khas Untuk PJJ

PRINSIP PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN PENDIDIKAN AWAL KANAK-KANAK