PENGURUSAN PEMASARAN II

TUJUAN 

Tujuan tugasan ini adalah untuk meningkatkan keupayaan pelajar untuk menyediakan rancangan pemasaran. 

KEPERLUAN 

AIA Malaysia telah melancarkan dua rancangan baru untuk "meningkatkan" perlindungan kesihatan di Malaysia pada 18 Ogos 2020 

Cari maklumat mengenai produk-produk baru tersebut. Cadangkan satu rancangan pemasaran untuk syarikat tersebut. Anda harus memasukkan semua elemen rancangan pemasaran dalam kertas cadangan tersebut. 


1.0 Pengenalan mengenai institusi dan produkproduk baharu. 

2.0 Tetapkan 4 objektif pemasaran. 

3.0 Penerangan berkaitan dengan pemposisian produk. 

4.0 Cadangkan 2 strategi perkhidmatan semasa peringkat pengenalan. 

5.0 Cadangkan 2 strategi peletakan harga semasa peringkat pengenalan. 

6.0 Cadangkan 2 strategi pengedaran semasa peringkat pengenalan. 

7.0 Cadangkan 2 strategi komunikasi 10 pemasaran bersepadu (IMC) semasa peringkat pengenalan. 

8.0 Ringkasan 

Tugasan ini sebenarnya kami pernah buat sebelum ini cuma mungkin soalannya diubah-ubah setiap semester. Namun kehendak soalan sebenarnya adalah hampir sama setiap semester.

Sekiranya anda semua berasa pening sebab dah takdea idea, sibuk menguruskan kerja sehingga tidak ada masa untuk membuat tugasan. Anda boleh terus ke SINI untuk mendapatkan tips membuat tugasan atau ke SINI untuk mendapatkan contoh tugasan terdahulu sebagai rujukan.

Comments

Popular posts from this blog

Apa itu IV dan DV dalam proposal atau tesis anda?

Khas Untuk PJJ

PRINSIP PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN PENDIDIKAN AWAL KANAK-KANAK