INTERNATIONAL BUSINESS PERNIAGAAN ANTARABANGSA

TUJUAN

Tujuan tugasan ini adalah untuk meningkatkan keupayaan pelajar menganalisis faktor-faktor yang mempengaruhi strategi-strategi pengantarabangsaan dalam pasaran-pasaran baru muncul.

KEPERLUAN

Pelajar-pelajar dikehendaki membincangkan maksud Perniagaan Antarabangsa dan signifikannya kepada ekonomi Malaysia. Malaysia telah berjaya dalam perniagaan antarabangsa mereka dengan beberapa ekonomi besar seperti China, Amerika Syarikat dan United Kingdom. Andaikan firma-firma Malaysia yang terlibat dalam perniagaan antarabangsa ingin menembusi pasaran-pasaran baru muncul di Asia Tengah yang terdiri dari negara-negara seperti Kazakhstan, Uzbekistan, Turkmenistan dan lain-lain. Kenal pasti dan bincangkan pengaruh-pengaruh luaran yang mempengaruhi strategi-strategi antarabangsa firma-firma ini dalam pasaran-pasaran tersebut.

Terangkan isu-isu utama yang firma-firma ini perlu pertimbangkan dalam menguruskan aktiviti-aktiviti pemasaran mereka di Asia Tengah.

Tugasan ini sebenarnya kami pernah buat sebelum ini cuma mungkin soalannya diubah-ubah setiap semester. Namun kehendak soalan sebenarnya adalah hampir sama setiap semester.

Sekiranya anda semua berasa pening sebab dah takdea idea, sibuk menguruskan kerja sehingga tidak ada masa untuk membuat tugasan. Anda boleh terus ke SINI untuk mendapatkan tips membuat tugasan atau ke SINI untuk mendapatkan contoh tugasan terdahulu sebagai rujukan.

Comments

Popular posts from this blog

Apa itu IV dan DV dalam proposal atau tesis anda?

Khas Untuk PJJ

PRINSIP PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN PENDIDIKAN AWAL KANAK-KANAK