UNDANG-UNDANG DALAM KOMUNIKASI

TUGASAN KUMPULAN I

Tajuk

Mutakhir ini kita dapat melihat begitu banyak berita palsu yang disebarkan di pelbagai platform media sosial. Ketengahkan SATU isu terkini berkaitan dengan mana-mana topik/sub-topik dalam silibus kelas SCCA2083 Undang-undang dalam Komunikasi. Perbincangan isu tersebut perlu diperincikan dengan pemilihan kes yang sesuai dan dikaitkan dengan konsep tanggungjawab sosial dalam topik 10.

Panduan Pemarkahan

Pengenalan

Menjelaskan mengenai objektif penulisan.

Menjelaskan mengenai latar belakang tajuk.

Menjelaskan susunan penulisan.

Isi kandungan/ Perbincangan

Mengupas persoalan yang diutarakan berdasarkan fakta yang jelas.

Mengggambarkan pemikiran kritis dalam perbincangan.

Menepati kehendak soalan sepenuhnya

Rumusan (rujuk kepada panduan rumusan tugasan individu) Format penulisan (rujuk kepada panduan format penulisan tugasan individu)

TUGASAN KUMPULAN II - Pembentangan kumpulan

Tajuk

Berdasarkan kepada laporan bertulis “Tugasan Kumpulan I”, sediakan satu persembahan mengikut kreativiti kumpulan masing-masing dan direkodkan dalam bentuk video berdurasi antara 5 hingga 7 minit. Fokus persembahan adalah kepada perlaksanaan undang-undang dan pengajaran yang dapat diperolehi daripada kes yang telah dibincangkan.

Penilaian pembentangan  

Pemarkahan tugasan adalah berdasarkan rubrik pemarkahan yang telah disediakan. Aspek yang diberi penekanan termasuklah penglibatan aktif semua ahli kumpulan di dalam penghasilan dan pembentangan video, termasuklah keberkesanan alat bantuan yang disediakan, kelancaran dan kejelasan penyampaian, dan kreativiti.

Anda berasa PENING sebab tak siap tugasan lagi sebab sibuk dengan kerja. Jangan risau boleh hubungi kami untuk bertanya. Tugasan ini sebenarnya kami pernah buat sebelum ini cuma mungkin soalannya diubah-ubah setiap semester. Namun kehendak soalan sebenarnya adalah hampir sama. Sekiranya anda semua berasa pening sebab dah takdea idea, sibuk menguruskan kerja sehingga tidak ada masa untuk membuat tugasan anda boleh EMAIL tajuk ke pjjmalaysia@gmail.com atau WhatsApp ke 0145875518.

 

Comments

Popular posts from this blog

Apa itu IV dan DV dalam proposal atau tesis anda?

Khas Untuk PJJ

PRINSIP PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN PENDIDIKAN AWAL KANAK-KANAK