FALSAFAH SAINS SOSIAL

Berdasarkan artikel yang dibaca, tulis semula ringkasan artikel dan berikan ulasan yang terperinci dengan berpandukan kepada skema permarkahan yang disediakan (PO1 C1).

1.0 Mengenal pasti artikel dari segi: tajuk artikel, tajuk jurnal yang menerbitkannya, tarikh penerbitan, tempat penerbitan, nombor isu dan volume, nama penulis dan nombor-nombor halaman.

2.0 Jelaskan DUA (2) kaedah bagaimana perniagaan candu di Selangor dikembangkan.

3.0 Jelaskan DUA (2) perbincangan utama yang boleh ditonjolkan dalam artikel ini.

4.0 Satu perenggan yang membincangkan bagaimana penulis boleh mengembangkan dapatannya, apakah mungkin fokus kajian akan datang dan hala tuju kajian akan datang serta bagaimana ilmu berkenaan boleh dikembangkan lagi.

5.0 Satu penilaian muktamad mengenai sumbangan artikel terhadap kepentingannya kepada pengembangan ilmu.

Anda berasa PENING sebab tak siap tugasan lagi sebab sibuk dengan kerja. Jangan risau boleh hubungi kami untuk bertanya. Tugasan ini sebenarnya kami pernah buat sebelum ini cuma mungkin soalannya diubah-ubah setiap semester. Namun kehendak soalan sebenarnya adalah hampir sama. Sekiranya anda semua berasa pening sebab dah takdea idea, sibuk menguruskan kerja sehingga tidak ada masa untuk membuat tugasan anda boleh EMAIL tajuk ke pjjmalaysia@gmail.com atau WhatsApp ke 0145875518.

 

Comments

Popular posts from this blog

Apa itu IV dan DV dalam proposal atau tesis anda?

Khas Untuk PJJ

PRINSIP PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN PENDIDIKAN AWAL KANAK-KANAK