ISU-ISU TERPILIH PENTADBIRAN AWAM

1. Jelaskan perbezaan antara pentadbiran awam klasik dan pentadbiran awam baru. Berikan contoh-contoh yang sesuai.

2. Huraikan LIMA nilai-nilai pentadbiran awam baru. Berikan pendapat anda tentang keberkesanan pentadbiran awam baru berbanding pentadbiran klasik.

3. Bandingkan perbezaan bagi TIGA pendekatan pemasaran politik di Malaysia.

4. Jelaskan pemahaman kumpulan anda tentang konsep pemasaran politik. Analisiskan mana-mana parti politik yang menggunakan pendekatan mirip product-oriented party semasa Pilihan Raya Umum 2022 di Malaysia.

5. Jelaskan pemahaman kumpulan anda tentang konsep pemasaran politik. Analisiskan mana-mana parti politik yang menggunakan pendekatan mirip sales-oriented party semasa Pilihan Raya Umum 2022 di Malaysia.

6. Jelaskan pemahaman kumpulan anda tentang konsep pemasaran politik. Analisiskan mana-mana parti politik yang menggunakan pendekatan mirip market-oriented party semasa Pilihan Raya Umum 2022 di Malaysia.

7. Huraikan konsep pemasaran politik dalam konteks Malaysia. Berikan pendapat anda tentang pendekatan yang paling sesuai digunapakai pada hari ini bersama contoh-contoh yang relevan.

8. Jelaskan ciri-ciri utama Pengurusan Awam Baru (NPM) dan huraikan TIGA jenis pembaziran yang anda tahu.

9. Penggunaan teknologi dan internet dalam urusan kerajaan adalah tidak asing lagi. Huraikan TIGA contoh perkhidmatan kerajaan yang menggunakan kaedah elektronik.

10. Jelaskan EMPAT bentuk e-government dan huraikan contoh-contoh yang sesuai dalam konteks Malaysia.

Anda berasa PENING sebab tak siap tugasan lagi sebab sibuk dengan kerja. Jangan risau boleh hubungi kami untuk bertanya. Tugasan ini sebenarnya kami pernah buat sebelum ini cuma mungkin soalannya diubah-ubah setiap semester. Namun kehendak soalan sebenarnya adalah hampir sama. Sekiranya anda semua berasa pening sebab dah takdea idea, sibuk menguruskan kerja sehingga tidak ada masa untuk membuat tugasan anda boleh EMAIL tajuk ke pjjmalaysia@gmail.com atau WhatsApp ke 0145875518 

 

 

 


Comments

Popular posts from this blog

Apa itu IV dan DV dalam proposal atau tesis anda?

Khas Untuk PJJ

PRINSIP PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN PENDIDIKAN AWAL KANAK-KANAK