Quality Management/ Pengurusan Kualiti

The purpose of this assignment is to provide students the opportunity to evaluate quality management system by using the skills and knowledge they have acquired from this course.

Competence and Awareness are two of the main factors for Quality Management System (QMS) success. If people aren’t aware of what exists, then the QMS will not be effective. Conduct an evaluation of the Competence and Awareness approach used at a selected company (or your own company) for an effective QMS. You will probably need to visit with the site/facility to collect the required information. Your assignment must also include the following:


a) Introduction

b) Literature review of QMS including Competence and Awareness

c) Evaluation of the Competence and Awareness approach used by the selected company when implementing the QMS program.

d) Challenges or hurdles faced by the selected company in promoting Competence and Awareness in the QMS program. Based on your literature review, what can be done to mitigate these challenges and hurdles?

e) Summary and References


TUJUAN

Tujuan tugasan ini adalah untuk memberi peluang kepada pelajar untuk menilai sistem pengurusan kualiti dengan menggunakan kemahiran dan pengetahuan yang dipelajari daripada kursus ini.

SOALAN

Kompetensi dan Kesedaran adalah salah satu faktor utama bagi kejayaan Sistem Pengurusan Kualiti (QMS). Jika orang tidak mengetahui apa yang wujud, maka QMS tidak akan berkesan. Jalankan satu penilaian terhadap pendekatan Kompetensi dan Kesedaran yang digunakan di sebuah syarikat yang dipilih (atau syarikat anda sendiri) untuk QMS yang berkesan. Anda mungkin perlu melawat tapak/kemudahan yang dipilih untuk mengumpul maklumat yang diperlukan. Tugasan anda juga perlu mengandungi yang berikut:


a) Pengenalan

b) Kajian literature QMS termasuk Kompetensi dan Kesedaran

c) Penilaian pendekatan Kompetensi dan Kesedaran yang digunakan oleh syarikat yang dipilih apabila melaksanakan program QMS.

d) Cabaran atau halangan yang dihadapi oleh syarikat yang dipilih dalam mempromosikan Kompetensi dan Kesedaran dalam program QMS. Berdasarkan kajian literatur anda, apa yang boleh dilakukan untuk mengurangkan cabaran-cabaran dan halangan?

e) Kesimpulan dan Rujukan

Tugasan ini sebenarnya kami pernah buat sebelum ini cuma mungkin soalannya diubah-ubah setiap semester. Namun kehendak soalan sebenarnya adalah hampir sama setiap semester.

Sekiranya anda semua berasa pening sebab dah takdea idea, sibuk menguruskan kerja sehingga tidak ada masa untuk membuat tugasan. Anda boleh terus ke SINI untuk mendapatkan tips membuat tugasan atau ke SINI untuk mendapatkan contoh tugasan terdahulu sebagai rujukan.

Comments

Popular posts from this blog

Apa itu IV dan DV dalam proposal atau tesis anda?

Khas Untuk PJJ

PRINSIP PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN PENDIDIKAN AWAL KANAK-KANAK