Kompetensi Dalam Bahasa Melayu

Akhbar dan majalah masih relevan digunakan di dalam bilik darjah walaupun wujud persaingan dengan bahan-bahan pengajaran dan pembelajaran berasaskan teknologi. Hal ini demikian kerana terdapat guru sekolah rendah yang masih berupaya serta berkemahiran menggunakan bahan-bahan bantu berkenaan di dalam bilik darjah. Guru yang berupaya dan berkemahira dikaitkan dengan konteks berpengetahuan tentang perbezaan antara kelebihan dan kelemahan bahan-bahan tersebut, selain dapat menggiatkan penggunannya di dalam bilik darjah.

i. Jelaskan EMPAT kelebihan penggunaan akhbar dan majalah di dalam bilik darjah. 

ii. Jelaskan EMPAT kelemahan penggunan akhbar dan majalah dalam bilik darjah.


iii. Cadangkan dalam bentuk huraian tentang EMPAT langkah untuk menggiatkan penggunaan akhbar dan majalah di dalam bilik darjah.

Tugasan ini sebenarnya kami pernah buat sebelum ini cuma mungkin soalannya diubah-ubah setiap semester. Namun kehendak soalan sebenarnya adalah hampir sama setiap semester.

Sekiranya anda semua berasa pening sebab dah takdea idea, sibuk menguruskan kerja sehingga tidak ada masa untuk membuat tugasan. Anda boleh terus ke SINI untuk mendapatkan tips membuat tugasan atau ke SINI untuk mendapatkan contoh tugasan terdahulu sebagai rujukan.

Comments

Popular posts from this blog

Apa itu IV dan DV dalam proposal atau tesis anda?

Khas Untuk PJJ

PRINSIP PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN PENDIDIKAN AWAL KANAK-KANAK