Pedagogi Pendidikan Kesihatan

Mata pelajaran Pendidikan Kesihatan menggalakkan kepelbagaian teknik dan gaya pembelajaran secara kendiri, akses kendiri dan terarah kendiri bagi meningkatkan kecerdasan murid yang pelbagai. Dari itu, perancangan yang rapi adalah penting bagi membolehkan guru merangka aktiviti pengajaran mengikut perkembangan semasa. Pada masa yang sama proses pendidikan perlu memberi perhatian kepada perkembangan kemahiran berfikir dan perkembangan pengetahuan murid. 

Sehubungan itu, anda dikehendaki:

i. menulis sebuah esei bertajuk “ Bagaimana Kemahiran Berfikir Aras Tinggi (KBAT) dapat dikembangkan secara berkesan dalam pengajaran dan pembelajaran Pendidikan Kesihatan peringkat sekolah rendah di Malaysia”.


ii. menyediakan Rancangan Pelajaran Harian dalam bentuk grafik terhadap pemupukan Kemahiran Berfikir Aras Tinggi (KBAT) dalam pelajaran yang dirancang. 

Tugasan ini sebenarnya kami pernah buat sebelum ini cuma mungkin soalannya diubah-ubah setiap semester. Namun kehendak soalan sebenarnya adalah hampir sama setiap semester.

Sekiranya anda semua berasa pening sebab dah takdea idea, sibuk menguruskan kerja sehingga tidak ada masa untuk membuat tugasan. Anda boleh terus ke SINI untuk mendapatkan tips membuat tugasan atau ke SINI untuk mendapatkan contoh tugasan terdahulu sebagai rujukan.

Comments

Popular posts from this blog

Apa itu IV dan DV dalam proposal atau tesis anda?

Khas Untuk PJJ

PRINSIP PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN PENDIDIKAN AWAL KANAK-KANAK