EARLY CHILDHOOD EDUCATION CURRICULUM

Tujuan tugasan ini adalah untuk menilai pengetahuan pelajar mengenai elemen-elemen penting dalam kurikulum pendidikan awal kanak-kanak dan pelaksanaannya dalam seting sebenar. 

Bagi mencapai tujuan ini, tugasan ini dibahagikan kepada dua bahagian seperti berikut. 

Bahagian 1 

Anda dikehendaki mengenal pasti satu model kurikulum pendidikan awal kanak-kanak atau prasekolah di Malaysia. Bincangkan kurikulum ini daripada segi matlamat, prinsip dan pendekatan. Anda juga dikehendaki menjelaskan teori disebalik kurikulum ini. 

Bahagian 2 

Bahagian ini memerlukan anda mendapatkan maklumat tentang amalan bilik darjah sebenar guru tentang kurikulum yang anda pilih. Temu bual DUA guru untuk mendapatkan persepsi mereka tentang kurikulum yang telah mereka laksanakan. Berdasarkan prinsip, pendekatan dan teori kurikulum, bincangkan cara guru menginterpretasikan dan melaksanakan kurikulum ini. Bandingkan antara amalan bilik darjah sebenar guru dengan tujuan ataupun matlamat kurikulum. 

Gabungkan kedua-dua bahagian tugasan anda dan serahkan tugasan anda dalam satu fail.

Tugasan ini sebenarnya kami pernah buat sebelum ini cuma mungkin soalannya diubah-ubah setiap semester. Namun kehendak soalan sebenarnya adalah hampir sama setiap semester.

Sekiranya anda semua berasa pening sebab dah takdea idea, sibuk menguruskan kerja sehingga tidak ada masa untuk membuat tugasan. Anda boleh terus ke SINIuntuk mendapatkan tips membuat tugasan atau ke SINI untuk mendapatkan contoh tugasan terdahulu sebagai rujukan.

Popular posts from this blog

Apa itu IV dan DV dalam proposal atau tesis anda?

Khas Untuk PJJ

PRINSIP PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN PENDIDIKAN AWAL KANAK-KANAK