Kurikulum dan Pengajaran Sekolah Rendah
Tugasan ini menjurus kepada refleksi pelajar ke atas aspek fizikal dan aspek psikologikal sesebuah bilik darjah. Pelajar diminta membuat refleksi mengikut format seperti berikut.
1. Kenal pasti bilik darjah yang pernah pelajar melaksanakan proses pengajaran dan pembelajaran di dalamnya bagi satu mata pelajaran tertentu.
2. Kenal pasti kekuatan dan kekurangan yang terdapat dalam bilik darjah tersebut bagi aspek fizikal.
3. Kenal pasti kekuatan dan kekurangan yang terdapat dalam bilik darjah tersebut bagi aspek psikologikal.
4. Nyatakan rumusan.
5. Fikirkan cadangan berkaitan perkara yang boleh dilakukan oleh guru ke arah menambah baik keadaan bilik darjah tersebut.
6. Laporkan refleksi ini mengikut format laporan seperti Lampiran B (dibenar menambah ruangan mengikut keperluan).
Tugasan ini sebenarnya kami pernah buat sebelum ini cuma mungkin soalannya diubah-ubah setiap semester. Namun kehendak soalan sebenarnya adalah hampir sama setiap semester.
Comments
Post a Comment