Pengenalan Kepada Komunikasi Korporat
Industri animasi berpotensi besar untuk berkembang di Malaysia. Proses strategi komunikasi korporat ialah membuat kajian, memahami kumpulan sasar, dan seterusnya membentuk strategi komunikasi untuk mempromosikan animasi di Malaysia. Pilih salah satu tajuk di bawah berkenaan kajian melibatkan industri animasi, jalankan kajian literatur. Kajian literature ini amat penting kerana ia memberi maklumat awal sebelum pembentukan strategi komunikasi.
a) Pola penontonan rancangan televisyen dan filem di Malaysia, termasuk animasi dan lain-lain genre.
b) Inisiatif dan polisi kerajaan dalam memajukan industri animasi di Malaysia.
c) Sumber budaya sebagai bahan kandungan yang boleh diketengahkan dalam bentuk animasi.
d) Model Diamond oleh Porter yang membincangkan keupayaan bersaing (competitive advantage) industri animasi di persada antarabangsa.
Tugasan ini sebenarnya kami pernah buat sebelum ini cuma mungkin soalannya diubah-ubah setiap semester. Namun kehendak soalan sebenarnya adalah hampir sama setiap semester.
Comments
Post a Comment