PENGURUSAN PEMASARAN II
TUJUAN
Tujuan tugasan ini adalah untuk meningkatkan keupayaan pelajar untuk menyediakan rancangan pemasaran.
KEPERLUAN
AIA Malaysia telah melancarkan dua rancangan baru untuk "meningkatkan" perlindungan kesihatan di Malaysia pada 18 Ogos 2020
Cari maklumat mengenai produk-produk baru tersebut. Cadangkan satu rancangan pemasaran untuk syarikat tersebut. Anda harus memasukkan semua elemen rancangan pemasaran dalam kertas cadangan tersebut.
1.0 Pengenalan mengenai institusi dan produkproduk baharu.
2.0 Tetapkan 4 objektif pemasaran.
3.0 Penerangan berkaitan dengan pemposisian produk.
4.0 Cadangkan 2 strategi perkhidmatan semasa peringkat pengenalan.
5.0 Cadangkan 2 strategi peletakan harga semasa peringkat pengenalan.
6.0 Cadangkan 2 strategi pengedaran semasa peringkat pengenalan.
7.0 Cadangkan 2 strategi komunikasi 10 pemasaran bersepadu (IMC) semasa peringkat pengenalan.
8.0 Ringkasan
Tugasan ini sebenarnya kami pernah buat sebelum ini cuma mungkin soalannya diubah-ubah setiap semester. Namun kehendak soalan sebenarnya adalah hampir sama setiap semester.
Comments
Post a Comment